Kaizar Second Life
My first blogspot from middle 2007 to early 2008.

SPACE GAMES!

hull management yang gempak!













map exploration!














ship & weapon upgrades to buy!













ship for sale!















Argh! Aku ingat nak update blog Game Mage yang lama dah aku tinggalkan....dan the first game yang aku nak feature ialah Space ranger! Nape bukan The Sims, game yang dah bukak balik hati aku kepada games? Well, game Space ranger ni special giler sebab game ni merupakan satu-satunyer game yang buat aku rasa sedang bermain game online multiplayer padahal game tu single player only and takder feature online pun.... the best of the best feature dalam game ini ialah news feature... berbanding dengan game lain yang main letak je feature news.. kat dalam game ni news betol2 berguna dan berfungsi...contohnyer kalau ko traders ko leh tengok news untuk tahu kat planet mana ada jualan murah, diskaun, mana yang stok makin kurang, supply and demand... and stock kat dalam game ni bukan main2...kalau ko perhatikan betol2..harga barang naik turun kat game ni mengikut stok yang ada di sesebuah planet...kalau semua rangers borong habis satu2 barang kat satu planet...planet tu akan mengalami kekurangan barangan tu sekaligus harga barangan tu pun naik kat planet tu..memang best gier ar...real beb...pastu ko main dalam game ni dengan ranger2 yang lain...diorang memang real giler ar....macam main dengan orang lain (ada satu game yang try buat cam game ni iaitu Depth of Peril dari Reflexive Arcade tapi tak menjadik dan game tu banyak bugs).

Cume satu jer yang aku tak suke pasal game ni ialah sebab dia turn-based dan 2D. How I wish developer leh buat game ni at least dengan grafik Freelancer dan pastuh ship modification dier cam Space Empires: Star Fury...dua2 game ni pun adalah game2 space yang recommendable dan memang faveret aku...ship modification dalam star fury is the best...ko leh adjust hull ko...ko leh letak barang2 yang ko dah beli kat mana2 part...belah depan ke belakang ke kanan ke kiri ke....and memang ada effect la especiallly bile ko gi berperang..dogfight...ko celen lawan dengan kapal2 angkasa lain...kalau kapal tu tembak belah kiri ko contohnyer so shield belah kiri ko akan rosak....camtuh la lebih kurang explanaitonnyer..

Freelancer plak aku suke giler grafiknyer....and then setiap satu planet nyer memang special dan komemang rasa cam mengembara dalam angkasa lepas game ni...cumernyer sebab tak banyak yang blehbuat dalam game ni..takder feel freelancer lepas abis sumer mission and ko dah dapat kapal yang da bombastic...kalau nak replay cumer dogfight and more dogfight...at least kalau cam x3 bleh expand macam2 benda ok gak...tapi aku tak suke x3 sebab kompleks sangat....kalau nak citer pasal inteface aku rasa freelancer, star fury dan space ranger memang teh best...camner ek kalau interface diorang digabungkan dan jadik lebih cantik serta lebih mudah nak browse? wow!

kalau diberi pilihan antara tiga game ni aku rasa aku pilih space ranger..yang perlu diubah ialah jadik grafik cam freelancer...tambah feature2 yang ada dalam game tu dan star fury..amek ship modification dari star fury...pastuh biarlah ada research2..mission2 ditambah...bleh jadik traders, taxi driver, racing, ko boleh bukak bisnes, beli planet sendiri, pastuh tambah skit cam galactic civilization....map plak lebih besar...macam btol2 kat angkasa lah...fuiyo...endless lar option..and aku rasa style rts cam dalam 2nd game tu tak besh sgt..ok lah...

aper lagi yang aku nak kata yang aku tak kata lagi ek? takper lar nanti aku update...game on!
0 comments:

Kaizar Media Addict Rehab

MySpace Blog

subscribe to Kaizar Second Life via email

Enter your email address: